Dzieci w naszym przedszkolu doświadczają czynnie, że nauka może być zabawą a zabawa – nauką.
W trosce o prawidłowy, harmonijny rozwój dziecka, realizujemy następujące cele:
- wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno – kulturalnym i przyrodniczym
- wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji,
- budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe,
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek,
- rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi,
- stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych,
- troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa
w zabawach i grach sportowych, - budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały
dla innych, - wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne,
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej,
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
Wierząc, że każde dziecko posiada indywidualne zdolności, predyspozycje, talenty pragniemy zapewnić naszym podopiecznym warunki do wszechstronnego rozwoju.
Ponieważ wiemy, że dzieci lepiej funkcjonują w znanym, zorganizowanym otoczeniu, w przewidywalnym, poznanym rytmie dnia, w naszym przedszkolu stosujemy rozwiązania, które pomagają naszym podopiecznym rozwijać się na każdej z powyższych płaszczyzn. Mają nam w tym pomóc konkretne działania:
PROGRAM WYCHOWAWCZY
Nasze podejście wychowawcze opiera się na zasadach:
- szacunku do dziecka, jako osoby.
- akceptacji i wspieraniu jego indywidualności.
- propagowaniu idei wolności, samodzielności i współpracy w procesie edukacji.
- dialogu z dzieckiem
- słuchania dziecka, odczytywania i zaspokajania jego potrzeb, kiedy o to prosi i tego potrzebuje
- organizowania, uporządkowania codziennych czynności, które ma wspierać poczucie bezpieczeństwa dziecka
- regularności i przewidywalności zdarzeń
Niezwykle ważną rzeczą w naszej pracy z dziećmi najmłodszymi jest ustalenie rytmu dnia. Dzięki niemu dziecko jest przyzwyczajane do naturalnego porządku jedzenia, aktywności i wypoczynku. Czuję się bezpiecznie – w przewidywalnym schemacie dnia.
W naszej placówce jako metodę wychowawczą stosujemy:
- wspólne odkrywanie lub wskazanie dziecku pomocnej metody w rozwiązaniu danej sytuacji.
- wyrażenie swojej stanowczej dezaprobaty dla złego zachowania, przy zachowaniu postawy szacunku do dziecka
- wyrażenie swoich uczuć i oczekiwań w związku z zaistniałą sytuacją.
- rozmowę z dzieckiem o konsekwencjach danej sytuacji
- zaproponowanie wyboru przy rozwiązaniu sytuacji związanej ze złym zachowaniem
ORGANIZACJA
Do naszej placówki zapraszamy dzieci w wieku od 2,5 roku do 5 lat. Dzieci odnajdują się w grupach ze względu na wiek:
- Drużyna Kabi – gromadzi najmłodsze dzieci w wieku od 2.5 do 3,0 lat
- Drużyna Sani – gromadzi dzieci w wieku od 4,0 lat
- Drużyna Tami - dzieci w wieku od 5,0 lat
Przedszkole czynne jest od godz. 7 do 17.30
Każda grupa liczy nie więcej niż 10-18 dzieci.
Dzięki temu wychowawca może rozpoznać indywidualne potrzeby każdego dziecka, oraz optymalnie wspierać jego rozwój.
Godziny | PON | WT | ŚR | CZW | PT |
---|---|---|---|---|---|
7:00 - 8:30 | SCHODZENIE ŚIĘ DZIECI, ZABAWA INDYWIDUALNA I GRUPOWA | SCHODZENIE ŚIĘ DZIECI, ZABAWA INDYWIDUALNA I GRUPOWA | SCHODZENIE ŚIĘ DZIECI, ZABAWA INDYWIDUALNA I GRUPOWA | SCHODZENIE ŚIĘ DZIECI, ZABAWA INDYWIDUALNA I GRUPOWA | SCHODZENIE ŚIĘ DZIECI, ZABAWA INDYWIDUALNA I GRUPOWA |
9:00-9:30 | POWITANIE. PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA. ŚNIADANIE. | POWITANIE. PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA. ŚNIADANIE. | POWITANIE. PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA. ŚNIADANIE. | POWITANIE. PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA. ŚNIADANIE. | POWITANIE. PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA. ŚNIADANIE. |
9:35 - 11:00 | ZAJĘCIA ZGODNE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ. PRACA INDYWIDUALNA I GRUPOWA. | ZAJĘCIA ZGODNE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ. PRACA INDYWIDUALNA I GRUPOWA. | ZAJĘCIA ZGODNE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ. PRACA INDYWIDUALNA I GRUPOWA. | ZAJĘCIA ZGODNE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ. PRACA INDYWIDUALNA I GRUPOWA. | ZAJĘCIA ZGODNE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ. PRACA INDYWIDUALNA I GRUPOWA. |
11:00 - 12:00 | SPACER/ ZABAWA NA ŚWIERZYM POWIETRZU | SPACER/ ZABAWA NA ŚWIERZYM POWIETRZU | SPACER/ ZABAWA NA ŚWIERZYM POWIETRZU | SPACER/ ZABAWA NA ŚWIERZYM POWIETRZU | SPACER/ ZABAWA NA ŚWIERZYM POWIETRZU |
12:00 - 12:30 | CZYNNOSCI HIGIENICZNE. OBIAD | CZYNNOSCI HIGIENICZNE. OBIAD | CZYNNOSCI HIGIENICZNE. OBIAD | CZYNNOSCI HIGIENICZNE. OBIAD | CZYNNOSCI HIGIENICZNE. OBIAD |
13:00 - 14:00 | CZAS ODPOCZYNKU W PRZEDSZKOLU. ZAJĘCIA RELAKSACYJNE | CZAS ODPOCZYNKU W PRZEDSZKOLU. ZAJĘCIA RELAKSACYJNE | CZAS ODPOCZYNKU W PRZEDSZKOLU. ZAJĘCIA RELAKSACYJNE | CZAS ODPOCZYNKU W PRZEDSZKOLU. ZAJĘCIA RELAKSACYJNE | CZAS ODPOCZYNKU W PRZEDSZKOLU. ZAJĘCIA RELAKSACYJNE |
14:00 - 15:30 | ZAJĘCIA DODATKOWE.KACIKI ZAINTERESOWAŃ. PODWIECZOREK | ZAJĘCIA DODATKOWE.KACIKI ZAINTERESOWAŃ. PODWIECZOREK | ZAJĘCIA DODATKOWE.KACIKI ZAINTERESOWAŃ. PODWIECZOREK | ZAJĘCIA DODATKOWE.KACIKI ZAINTERESOWAŃ. PODWIECZOREK | ZAJĘCIA DODATKOWE.KACIKI ZAINTERESOWAŃ. PODWIECZOREK |
16:00 - 17:30 | WSPÓLNE PODSUMOWANIE DNIA. ZABAWA SWOBODNA/SPACER. ŻEGNAMY SIĘ. | WSPÓLNE PODSUMOWANIE DNIA. ZABAWA SWOBODNA/SPACER. ŻEGNAMY SIĘ. | WSPÓLNE PODSUMOWANIE DNIA. ZABAWA SWOBODNA/SPACER. ŻEGNAMY SIĘ. | WSPÓLNE PODSUMOWANIE DNIA. ZABAWA SWOBODNA/SPACER. ŻEGNAMY SIĘ. | WSPÓLNE PODSUMOWANIE DNIA. ZABAWA SWOBODNA/SPACER. ŻEGNAMY SIĘ. |